TETRIS – 3D

TETRIS – komputerowa gra logiczna stworzona przez Aleksieja Pażytnowa i jego współpracowników, Dimitrija Pawłowskiego i Wadima Geriasimowa. Pojawiła się na rynku po raz pierwszy 6 czerwca 1984 roku w Związku Radzieckim (obecnie Rosja). Do powstania gry zainspirowała Pażytnowa układanka Pentomino (źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Tetris).

Gra polega na umieszczaniu różnych bloków/brył o różnych kształtach w taki sposób, aby nie było między nimi odstępów.

Na warsztatach podjęliśmy się trudnego zadania – stworzenia sześcianu, który składa się z wielu różnych brył (TETRIS 3D w realu)

Był to projekt wymagający wyobraźni przestrzennej i precyzji. Każdy otrzymał swoją część sześcianu.

Najtrudniejszym etapem było stworzenie siatki do swojej bryły. Niektóre były prostopadłościanami, a niektóre mocno “powyginanymi” bryłami. Trzeba było pilnować skali…

Następnie wycinanie i sklejanie. Jeśli siatka była dobra, powstawał zaplanowany wielościan bez przeróbek.

Na koniec zostało, złożenie naszego “TETRISOWEGO” sześcianu z części.

Czy nam się udało?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *